Ковалівська об'єднана територіальна громада
Немирівського району Вінницької області

Соціально - економічний розвиток Ковалівської сільської ради на 2017 рік

Друге пленарне засідання

УКРАЇНА

КОВАЛІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

НЕМИРІВСЬКОГО РАЙОНУ ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

1 СЕСІЯ 1 СКЛИКАННЯ

РІШЕННЯ

11 січня 2017 року

     с. Ковалівка     

                   №36

 

 

 Про затвердження програми

«Соціально - економічний розвиток 

 Ковалівської сільської ради на 2017 рік»

 

Відповідно до п. 1 статті 27 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» сільська рада ВИРІШИЛА:

 

1.Затвердити програму «Соціально-економічний розвиток Ковалівської сільської ради  на 2017 рік» (додається).

2.Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.

 

 

 

 

 

                 Сільський голова                                                                                      В. В. Верховод

 

                                                                                                                                                         Додаток 1

Рішення сесії Ковалівської

сільської ради

11 січня 2017 року №36

 

 

 

 

 

 

                                                      Зміст

 1. Вступ

2. Аналітична частина

3. Цілі та пріоритети розвитку об’єднаної територіальної громади

4. Основні завдання та механізми реалізації Програми соціально- економічного розвитку для Ковалівської сільської  об’єднаної територіальної громади.

 5. Моніторинг та оцінка результативності реалізації Програми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вступ

Рішенням сьомої сесії сьомого скликання Ковалівської сільської ради № 32 від 09.06.2016 р. «Про добровільне об’єднання територіальних громад» створено Ковалівську сільську об’єднану територіальну громаду.         

Утворено Ковалівську сільську об’єднану територіальну громаду з центром у селі Ковалівка Немирівського району Вінницької області шляхом об’єднання сіл Ковалівка, Межигірка, Потоки Ковалівської сільської ради, села  Воловодівка, селища Шевченка Воловодівської сільської ради, села Головеньки Головеньківської сільської ради, села Обідне Обідненської сільської ради, села Сподахи Сподахівської сільської ради.                

         Для закріплення позитивних тенденцій та вирішення проблемних питань економічного і соціального розвитку територіальної громади, координації роботи органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, комунального підприємства розроблено Програму соціально-економічного розвитку Ковалівської сільської об’єднаної територіальної громади на 2017 рік (далі – Програма). 

Програма розроблена на підставі Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» від 23.03.2000 р. № 1602- ІІІ; Державною стратегією регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 385, та завданнями Плану заходів на 2015-2017 роки з реалізації Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.10.2015 № 821, Програмі  «Стратегії збалансованого регіонального  розвитку Вінницької області на період до 2020 року» з урахуванням інших законодавчих та нормативних актів з питань економічної та регіональної політики з урахуванням пропозицій депутатів та членів виконавчого комітету Ковалівської сільської ради, та пропозицій жителів громади, на основі аналізу поточної ситуації прогнозів і пропозицій підприємств, виходячи із загальної соціально-економічної ситуації, що склалася на відповідній території, з урахуванням можливостей та місцевих ресурсів, відповідно до пріоритетних напрямків розвитку населених пунктів сільської ради.

Головною метою Програми – є забезпечення соціально-економічного розвитку, здійснення структурних змін в економіці, підвищення її конкурентоспроможності, розвиток малого та середнього бізнесу, як основи для покращення добробуту населення у громаді.

Реалізацію програми економічного і соціального розвитку забезпечують постійні  комісії ради, виконавчий комітет, депутати сільської ради, сільськогосподарські підприємства та організації,  заклади освіти, культури, охорони здоров'я, громадськість.

 

 

 

 

  1. Аналітична частина

 Село Ковалівка – центр громади. Село розташоване у мальовничій гористій місцевості, за 7 км від райцентру та 45 км від Вінниці. Площа становить 169,3 км2 .

 Кількість населення становить 3510 чоловік, із них працездатного населення 2012 чоловік . Площа сільських населених пунктів, що входять до сільської ради становить 42,9 км2. Ковалівська сільська  об’єднана територіальна громада межує із Вінницьким, Липовецьким та Іллінецьким районами та з містом Немирів.

Загальна кількість населення – 5278

Національний склад – українці, росіяни.

 Вікова структура (дані наведені з припущенням):

 На даний час на території Ковалівської сільської ради зареєстровано 5278 особи.

Зокрема:

 - село Ковалівка – 3329 особи;

 - село Межигірка – 9 осіб;

 - село Потоки – 172 особи;

 - село Воловодівка – 365 осіб;

 - селище Шевченка – 8;

 - село Головеньки – 361 осіб;

 - село Обідне – 452 осіб;

 - село Сподахи – 582 осіб;

Зареєстровано пенсіонерів – 1227 особи, що складає 23% від усього зареєстрованого населення.

Зареєстровано дітей віком від 0-18р. – 849

Більшість факторів, які впливають на демографічну ситуацію в селах залежить від фінансово-економічного стану та добробуту населення.

 На виконання ініціативи сесії Ковалівської сільської ради сформовано списки довгожителів об’єднаної територіальної громади, їх налічується 9 чоловік (віком від 95 років). Найстаршому 99 років.

По території громади проходять автодороги місцевого.

 

Транспортна мережа загального користування:

         Дорожня мережа з твердим покриттям складає 20% з асфальтним покриттям,  10% з ґрунтощебеневим покриттям, 70% - камінка.

Пасажирські перевезення здійснюють 2 перевізники Немирівське АТП 10510 та ПП «Стецьків» смт Вороновиця.

 

Телекомунікаційні системи

Забезпеченість населення сіл стаціонарними телефонними апаратами складає 40 %. Інтернет-послуги надають «Укртелеком» та «Інтертелеком».

         Основним видом надходжень є податок на доходи фізичних осіб, що становить 5 501 760 грн., який сплачують  суб’єкти господарювання зареєстровані на території Ковалівської ОТГ. Найбільшим платником цього податку є ТОВ «Немирівлатінвест» - 2 359 647 грн., що становить 43%.

 

Підприємства які впливають на наповненість бюджету

 

Найбільшими платниками податків на доходи фізичних осіб є ТОВ «Немирівлатінвест»,СФГ «Відродження», СФГ «Ромашка», ФГ «Мельнікова Веніаміна», ПРАТ «Воловодівка», ТОВ «Агрокомплекс «Немирів».

 

 Іншими видами надходжень є:

 

- Акцизний збір – 21 016 грн., який сплачує 6 субєктів господарювання;

- Єдиний податок з фізичних осіб – 704 444 грн., який сплачує 250 суб’єктів господарювання;

 - Єдиний податок із сільськогосподарських виробників – 1 923 758 грн., який сплачує 14 суб’єктів господарювання;

 - Орендна плата юридичних осіб – 1 350 728 грн., який сплачує 17 платників;

 - Орендна плата з фізичних осіб 403 249 грн.;

- Земельний податок з юридичних осіб – 143 096 грн., який сплачує 12 платників;

- Земельний податок з фізичних осіб – 234 219 грн.;

- Інші податки – 50 329 грн.

 

3.Цілі та пріоритети розвитку об’єднаної територіальної громади.

Ковалівська сільська об’єднана територіальна громада бачить свій розвиток, як розвиток самостійного багатофункціонального утворення з стійкою та збалансованою економікою, активним і взаємовідповідальним громадянським суспільствам, комфортним сільським середовищем, яке б забезпечувало високий рівень життя населення та сприятливих умов для суспільної та господарської діяльності. З метою систематизації проблем і перспектив розвитку сільських територій Ковалівської сільської ради здійснено аналіз сильних та слабких сторін. Аналіз дає можливість об'єктивно оцінити можливості всебічного розвитку території. Виділення слабких сторін дозволить розробити ефективні заходи щодо попередження проблем, які можуть виникнути при процесі розвитку. Сильні сторони дають підставу науково визначити потенційні можливості території по виявленню проблем та розробити ефективну стратегію щодо їх вирішення.

 Аналіз розвитку території

 Сильні сторони

  •  Вигідне географічне розташування
  •  Національний патріотизм
  •  Бажання позитивних змін

•   Підтримання традицій

•   Розвинута інфраструктура

  •  Можливості для розвитку малого та середнього бізнесу

•   Наявне транспортне сполучення

  •  Наявність частини асфальтованих доріг
  •  Газифікація,електрифікація, телефонний зв’язок  
  • Можливості реалізації інвестиційних проектів
  • Наявність трудових ресурсів

Слабкі сторони

  •  Незадовільний стан частини доріг
  • Забезпечення централізованим водопостачанням лише 10% населення
  •  Відсутність каналізування та очисних споруд

•   Безпека пішоходів

•   Відсутність спортивно  закладів

•   Слабка активність мешканців села

  •  Відсутність комунальної служб з відповідною технікою

•   Поганий стан закладів культури

•   Не розроблена Стратегія розвитку громади

•   Відсутність сучасної школи

•   Відсутність робочих місць в селах

 Можливості

 • Залучення інвестицій (іноземних,державних та приватних)

 • Розвиток сільського зеленого туризму

• Реалізація проектів з фонду ДФРР та із державних коштів на розвиток інфраструктури

• Створення високооплачуваних робочих місць в селах

• Розвиток економіки

• Культурний (спортивний)розвиток сільського населення

• Розвиток малого та середнього бізнесу

• Розвиток с/г та фермерського господарства

• Покращення інфраструктури

• Впровадження нових технологій та енергозберігаючих заходів

Загрози

 • Політична та фінансова нестабільність в державі

• Відсутність цільового кредитування та дотаційності с/г

• Відсутність законодавчої бази для розвитку ОТГ

• Неможливість розпоряджатися землями за межами населених пунктів

Враховуючи наявні досягнення, можливості та існуючі проблеми, основними цілями та пріоритетами розвитку мають бути:

В правовому полі

 - продовження розробки та реалізації Стратегії розвитку громади

 - співпраця із депутатами різних рівнів з метою покращення нормативно-правої бази

В соціальній політиці

- забезпечити зростання частки оплати праці в собівартості продукції при одночасному зменшенні матеріальних витрат;

- забезпечити виплату поточної заробітної плати та стимулювання працівників бюджетних установ, які утримуються за рахунок місцевого бюджету  та повне погашення  заборгованості заробітної плати на всіх підприємствах розташованих на території ради;

- забезпечити належний соціальний захист незайнятого населення і безробітних шляхом надання соціальних послуг, передбачених Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», а саме - залучити до участі в оплачуваних громадських роботах не менше, ніж 20  безробітних; забезпечити проходження професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації не менше ніж 20 безробітних,

-  посилити інформаційно-роз’яснювальні роботи щодо інформування населення з питань стратегії розвитку пенсійної системи в Україні, зокрема, загальнообов’язкового державного страхування та недержавного пенсійного забезпечення

В гуманітарній сфері

- покращення матеріально-технічної бази Ковалівської ЛАЗПСМ, ФАПів сіл Потоки, Воловодівка, Головеньки, Обідне, Сподахи , їх медикаментозного забезпечення;

- підтримка духовно-релігійних установ;

- продовження  ремонту закладів культури а саме: Будинків культури в селах Ковалівка та Сподахи, клубів в селах. Обідне, Потоки;  бібліотек у селах Ковалівка, Воловодівка, Головеньки, Обідне, Сподахи;

- будівництво спортивного  майданчику в с. Ковалівка;

- продовження встановлень дитячих майданчиків ;

- удосконалення системи управління та контролю у сфері охорони навколишнього природного середовища;

- забезпечення регулярного водопостачання в населених пунктах Ковалівської сільської ради

 В секторі економіки на основі інноваційно –інвестиційного розвитку

         - удосконалення структури сільськогосподарського виробництва на випуск конкурентоздатних видів продукції з використанням ресурсо- та енергозберігаючих і екологічно безпечних технологій;

         - забезпечення стабільних умов розвитку внутрішнього ринку споживчих товарів і послуг, його товарне наповнення та стабільна цінова ситуація, формування ефективної цивілізованої торговельно-побутової інфраструктури;

- проведення ремонту вулиць Садова та Ярівська – с. Ковалівка, ремонт вулиць Садова, Вишнева, Перемоги, Шевченка – с. Воловодівка та поточний ремонт інших вулиць сіл Ковалівка, Потоки, Головеньки, Воловодівка, Обідне, Сподахи, які потребуватимуть ремонту;

- проведення будівництва і реконструкції систем питного водопостачання та водовідведення в населених пунктах сільської ради;

         - розроблення проектно-кошторисної документації для проведення  освітлення вулиць сіл Ковалівської сільської ради;

         - ремонт адміністративного приміщення Ковалівської сільської ради;

- проводення збирання, вивіз та утилізацію побутових відходів, розпочати будівництво майданчиків для сміття, придбання контейнерів для сміття;

- проведення робіт з ремонту пам’ятників, заміни огорож на кладовищах населених пунктів громади;

У зміцненні малого підприємництва та підтримки приватної ініціативи:

 - створення середовища, сприятливого для розвитку малого підприємництва;

 - залучення більш широкого кола представників підприємницьких структур і громадських об’єднань підприємців до розробки та обговорення проектів регуляторних актів, які матимуть суттєвий вплив на права та інтереси підприємців.

 4. Основні завдання та механізми реалізації Програми соціально- економічного розвитку для Ковалівської сільської об’єднаної територіальної громади.

 4.1.Основні заходи щодо реалізації Програми:

4.1.1.Капітальний ремонт адміністративного приміщення в с. Ковалівка.

4.1.2. Будівництво централізованого водопостачання в селі Ковалівка.

4.1.3. Будівництво централізованого водопостачання в селі Головеньки.

4.1.4. Будівництво централізованого водопостачання в селі  Обідне.

4.1.5. Реконструкція водогону в селі Ковалівка.

4.1.6. Капітальний ремонт вул.. Садова, Ярівська в с. Ковалівка.

4.1.7. Поточний ремонт вулиць в с. Ковалівка, які потребуватимуть ремонту.

4.1.8. Поточний ремонт вулиць в с. Воловодівка, які потребуватимуть ремонту.

4.1.9. Поточний ремонт вулиць в с. Головеньки, які потребуватимуть ремонту.

4.1.10. Поточний ремонт вулиць в с. Обідне, які потребуватимуть ремонту.

4.1.11. Поточний ремонт вулиць в с. Сподахи, які потребуватимуть ремонту.

4.1.12. Придбання  трактора МТЗ – 82 з причіпом та обладнанням для Ковалівського комунального підприємства.

4.1.13.Розроблення проектно-кошторисної документації для проведення  освітлення вулиць сіл Ковалівської сільської ради.

4.1.14. Ремонт БК в селах: Ковалівка, Сподахи.

4.1.15. Ремонт клубів  в селах: Ковалівка, Сподахи.

4.1.16. Поточний ремонт бібліотек у селах Ковалівка, Воловодівка, Головеньки, Обідне, Сподахи.

4.1.17. Покращити матеріально-технічну базу Ковалівської ЛАЗПСМ, ФАПів сіл Потоки, Воловодівка, Головеньки, Обідне, Сподахи , їх медикаментозного забезпечення;

4.1.18. Заміна дерев’яних вікон та дверей на металопластикові у спортивній залі Воловодівської ЗОШ І-ІІІ ст..

Орієнтовна вартість проектно-кошторисних документацій буде становити 223 тис. грн. Також фінансування можуть відбуватися і за рахунок коштів державного бюджету у порядку визначеному КМУ( в тому числі за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку, відповідних субвенцій та секторальної підтримки Європейським Союзом) коштів інвесторів, у тому числі на умовах державно-приватного партнерства,а також місцевим бюджетом та інших джерел не заборонених законодавством.

4.1. Поліпшення бізнес-клімату та залучення інвестицій

Регуляторна політика та розвиток підприємництва

На виконання Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11 вересня 2003 року № 1160 26 рішення сільської ради приймаються після обговорення. 

 Загальні проблемні питання:

 - недостатній рівень співпраці між органами влади та підприємцями у реалізації державної регуляторної політики;

         - недосконалість механізму отримання кредиту для суб’єктів малого підприємництва;

 - суперечливість нормативно-правових актів, що регулюють діяльність суб’єктів, що регулюють діяльність суб’єктів підприємництва;

 - недостатність в окремих суб’єктів господарювання досвіду в комерції, фінансах, постачанні, виробництві;

 - складність і тривалість процедур одержання дозвільного характеру, які необхідно мати для початку підприємницької діяльності, особливо у вирішенні земельних питань;

 - надмірний податковий тиск і обтяжлива система звітності

Основні завдання на 2017 рік

                В питаннях розвитку підприємництва, укріплення партнерської взаємодії бізнесу та влади, в тому числі у залученні більш широкого кола підприємців до спільного виконання місцевих заходів програми розвитку малого і середнього бізнесу, сектору економічного розвитку та інвестицій необхідно спрямувати роботу у таких напрямках:

 - удосконалення інформаційного забезпечення суб’єктів підприємництва;

         - удосконалення системи освітнього забезпечення суб’єктів господарювання;

- розробити проект створення Центру адміністративних послуг в сільській громаді;

- розробити заходи на виконання Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11 вересня 2003 року № 1160 в 2017 році.

 4.1.1. Інвестиційна політика

 Ковалівська сільська рада – інвестиційно-приваблива територія, із великим природнім потенціалом, якісними трудовими ресурсами.

На сьогоднішній день залучення інвестицій є інструментом вирішення багатьох проблем.

 Загальні проблемні питання:

         - відсутність ефективних механізмів підтримки та стимулювання інвестиційної діяльності;

- відсутність інвестиційних проектів;

         - неефективність діючої системи страхування інвестиційних ризиків;

- нестабільність державної інвестиційної політики;

- зростання цін на енергоносії; - низька платоспроможність населення.

 

Основні завдання на 2017-2020 роки і шляхи вирішення проблемних питань:

 - створення інформаційної бази інноваційно-інвестиційних проектів підприємств, організацій та суб’єктів господарювання на території сільської ради;

 - висвітлення інвестиційної привабливості Ковалівської сільської ради на форумах, семінарах, конференціях, виставках та ярмарках бізнеспроектів;

 4.1.2. Енергозбереження та енергозабезпеченість

                Розвиток території Ковалівської сільської ради. Електропостачання здійснююється ВАТ «Вінницяобленерго». Експлуатацію газових мереж і обладнання на території сільської ради здійснює ПАТ «Вінницягаз».

Зважаючи на необхідність забезпечення сталого економічного розвитку територіальної громади, питання надійного енергопостачання та ефективного використання енергоресурсів виходять на перше місце. Фінансове забезпечення реалізації основних завдань з енергозабезпечення та енергозбереження буде здійснюватися за рахунок власних коштів, коштів державного та обласного бюджетів, із залученням коштів інвесторів.

5.Моніторинг та оцінка результативності реалізації Програми

Сесія Ковалівської сільської ради визначає першочерговість виконання заходів з урахуванням пріоритетних напрямків Програми і наявності фінансових та інших ресурсів.   

Основні показники та окремі заходи Програми можуть коригуватися з урахуванням соціально-економічної ситуації в громаді та суспільстві з відповідним погодженням у встановленому порядку.

Механізм реалізації заходів та контроль за виконанням Програми передбачає:

 - постійний моніторинг виконання основних показників та заходів; щоквартальний розгляд питання про хід виконання Програми на засіданнях виконавчого комітету Ковалівської сільської ради, при потребі – на пленарних засіданнях сесії Ковалівської сільської ради;

 - відповідальність виконавців, що беруть участь у реалізації заходів

Координацію діяльності здійснює заступник сільського голови.

 

 

 

 

Секретар ради                         В. А. Соколов